Tuesday, September 16, 2014

Entah Bagaimana



Satu masalah aku, aku senang get too attached dengan manusia sekeliling walaupun aku dah cuba letak tembok setinggi awan antara aku dengan mereka.

Bukan salah aku, dan bukan salah mereka pun untuk setiap apa yang dirancang tak menjadi. Ini semua takdir. Takdir Tuhan dan aku yakin semuanya ada sebab disebaliknya.

Indeed, it's too hard to move on. Kau boleh senang cakap lupakan dia, lupakan diorang. Tapi sakitnya, aku yang tanggung. Bukan?

So this how things work around us, maybe. The other party keep on telling do this, do that. Dan aku, perlu pura-pura dengar dan ikut setiap telunjuk mereka. Tapi sampai bila? Sampai bila aku kena dengar cakap orang, dengan pendapat orang lain untuk aku buat keputusan?

Aku cuba untuk jadi kuat. Aku cuba untuk berdiri atas kaki sendiri. Tapi aku tahu aku sendiri tak cukup kuat. Aku akan tetap toleh belakang dan minta arahan daripada mereka di belakang.

Selama ni aku lupa agaknya. Lupa yang setiap yang jadi di sekeliling kita, di sekeliling aku, semua da sebab kenapa. Seruan untuk kembali kepada fitrah.

Fitrah, asal-usul kejadian aku. Dia nak aku kembali ke jalan yang betul. Dia nak aku jadi kuat. Dia nak aku yakin Dia ada setiap masa aku perlukan Dia.


So, ini boleh masuk kategori sneak-peek tulisan ketiga tak? Ha. 

0 comment(s):

Post a Comment