Sunday, February 16, 2014

Tidak Punya Sebab Kenapa


tiap kali terserempak dengan mereka yang memakai kaca mata bingkai tebal warna hitam, aku pasti berhenti sesaat dua. refleksnya, aku pasti teringat kau. pasti.

entah kenapa. apa yang pasti, imej kau pasti terlayar di ruang mata. kata orang, untuk jatuh cinta itu tak perlu sebarang sebab kenapa. when it happens, it happens. 

ada yang bertanya, adakah aku rindukan dia. boleh terangkan pada aku, rindu itu harus bagaimana rasanya? jika rasanya sepertimana yang aku rasa sekarang, ya, aku rindukan dia.

untuk berhenti ambil berat, untuk berhenti ingatkan dia, susah. dia tak memberi apa pun, tapi aku rasa ada yang hilang. dan untuk tidak biarkan hati aku terus hanyut, aku harus berhenti di sini.

aku harus berhenti di sini, jauhkan diri dari dia. jika ini saja jalan keluarnya, izinkan aku untuk terus bisikkan sebaris nama itu dalam setiap doa. izinkan aku.

0 comment(s):

Post a Comment