Monday, June 03, 2013

#MOVIE

sumber : google

Akhirnya, penantian berakhir! Yey!

At first, nak tengok hari Khamis (30 May 2013) tapi memandangkan Khamis dan Jumaat tu ada program dekat Cyberjaya, maka terpaksalah cancel plan. *tsk tsk*


gambar ditangkap menggunakan talipon


Tapi, we managed to catch the movie on Saturday. Oh yeah oh yeah ! Nampak tak, kitorang duduk seat row D tu. Punyalah sikit mendongak.

Apa aku boleh cakap, cerita ni memang masuk kategori 'Kena Tengok'. Bukan sebab hero dia Redza Minhat (ohemjaayy dia serious handsome dalam cerita ni), bukan jugak sebab Christina Suzanne (ohemjaayy dia punya wardrobe dalam cerita ni serious comel). 

Tapi, sebab cerita ni lain. Bukan typical cerita melayu yang ada sekarang ni. Kau boleh jumpa sedih, gembira, lawak, kelakar, sayu dan macam-macam rasa dalam cerita ni. Cerita ni ada ummmphh sendiri yang mampu menarik minat orang untuk pergi tengok.

Dalam hidup ni, kita tak boleh selfish. Kita tak boleh asyik nak fikir fasal diri sendiri je. Kadang-kadang, kita rasa lonely padahal ada je orang kat sebelah kita. Cuma, kita kena buka mata luas-luas untuk nampak semua tu.

Walaupun ada scene yang aku rasa tak puas tengok, aku tetap nak cakap cerita ni best. Senang cakap, tak rugi ah RM13 tengok cerita ni. 

2 comments: